Календарно-тематичне планування
5 клас
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1
|
ВСТУП
Зарубіжна література – духовна скарбниця людства. Роль книги у сучасному
житті
|
|
2
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів
(прислів’я, приказки, загадки, пісні). Література і фольклор.
|
|
3
|
РМ №1 (усно). Літературний практикум
за жанрами фольклору
|
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
|
|
4
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про
тварин, чарівні, соціально-побутові, та ін..), їх характерні ознаки
|
|
5
|
Індійська народна казка
«Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.
Філософський зміст казки
|
|
6
|
Японська народна казка
«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості,
сміливості в образі Іссумбосі.
|
|
7
|
Японська народна казка
«Момотаро, або Хлопчик-Персик». Сюжет казки
|
|
8
|
Китайська народна казка
«Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
Значення фантастичних елементів
|
|
9
|
Арабська народна казка
«Синдбад-мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття
світу , мужності й людяності в казці.
|
|
10
|
Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над
обставинами
|
|
11
|
Братів Грімм. Моральні цінності в
казці «Пані Метелиця».
Характеристика образів персонажів. Антитеза
|
|
12
|
Характеристика персонажів у творі «Бременські
музиканти»
|
|
13
|
ПЧ№1 Ш.Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці. Характеристика образу Попелюшки
|
|
14
|
О. С. Пушкін. Синтез фольклорних і
літературних елементів у творчості О. Пушкіна на прикладі вступу до поеми «Руслан і Людмила»
|
|
15
|
Сюжет «Казки про рибака і рибалку»
|
|
16
|
Система образів «Казки про мертву
царівну та семеро богатирів».
|
|
17
|
Казки О.С. Пушкіна у різних видах мистецтва
|
|
18
|
Г. К. Андерсена «Непохитний
олов’яний солдатик».Утвердження сили кохання й відданості в казці
|
|
19
|
Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»
|
|
20
|
Оскар Уальд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх
характеристика.
|
|
21
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви.
|
|
22
|
Еволюція образу головного героя
|
|
23
|
РМ №2 (письмово). Написання власної казки
|
|
24
|
ТКР №1. «Вступ. Казки народів
світу»
|
|
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
|
|
25
|
Джон Кітс «Про коника і
цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші
|
|
26
|
Йоганн Вольфганг Гете «Нічна
пісня подорожнього». Зображення зв’язку різних сфер природи й людини у вірші
|
|
27
|
Генріх Гейне «Задзвени із
глибини». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором
|
|
28
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження
за світом природи
|
|
29
|
Утвердження любові до природи в оповіданні «Снап»
|
|
30
|
ПЧ №2. Прекрасний і потворний світ у
віршах С.О. Єсєніна
|
|
31
|
ТКР №2. «Природа і людина»
|
|
32
|
УСВ. Семестрове оцінювання
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
СВІТ ДИТИНСТВА
|
|
33
|
Автобіографічність творів американського письменника Марка Твена
|
|
34
|
Сонячний, радісно-бещкетливий світ дитинства у повісті
|
|
35
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойєра»
|
|
36
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв
|
|
37
|
Провідні ідеї твору «Пригоди Тома Сойєра» (дружба, кохання, людяність та
ін..)
|
|
38
|
Випадковість літературної діяльності американської письменниці Елеанор Портер
|
|
39
|
Щирість, мужність і оптимізм героїв «Полліанни», її вплив на життя міста.
|
|
40
|
Полліанна та її друзі.
|
|
41
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни
|
|
42
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі
|
|
43
|
РЗМ №3 (усно). Порівняння образів Тома
Сойєра і Гека Фінна, Тома Сойєра і Полліани
|
|
44
|
ПЧ №3. Особливості зображення
світу дітей у повісті-казці Януша
Корчака «Король Матіуш Перший»
|
|
45
|
ТКР №3. «Світ дитинства»
(тести, розгорнуті відповіді)
|
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
|
|
46
|
Льюіс Керролл «Аліса в Країні
Див». Творча історія книги, її зв'язок із біографією письменника та життям
Англії вікторіанської» доби
|
|
47
|
Сюжет твору
|
|
48
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі прогоди
|
|
49
|
Уроки Аліси
|
|
50
|
Персонажі, які оточують головну героїню твору
|
|
51
|
Особливості художньої мови твору
|
|
52
|
М. Цвєтаєва «Книги в червоній
палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних
книг.
|
|
53
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних
асоціацій у творі
|
|
54
|
ТКР №4. Контрольна робота. Твір
на одну з тем
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
|
|
55
|
Туве Янсон – авторка легендарних
книжок про Мумі-тролів
|
|
56
|
Чарівність художнього світу у творах «Комета
прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»
|
|
57
|
Чарівність художнього світу у творах «Комета прилітає», «Капелюх
чарівника», «Зима-чарівниця»
|
|
58
|
Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
|
|
59
|
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна
фабрика». Роальд Даал – класик дитячої літератури ХХ століття
|
|
60
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній
фабриці містера Вонкі
|
|
61
|
Доброта і щирість головного героя
|
|
62
|
Художні образи твору
|
|
63
|
Яскравість художнього світу твору
П. Маара«Машина для здійснення
бажань, або Суботик повертається в суботу»
|
|
64
|
ПЧ №4. Несподіваний ракурс
створення образу вчительки, про яку мріють учні в
повісті Дж. Стронга «Гармидер у школі».
|
|
65
|
РЗМ №4 (письмово). «Мій улюблений
літературний герой»
|
|
66
|
Практикум із теорії літератури
|
|
67
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
|
|
68
|
ТКР №5. «Сучасна література у
колі добрих героїв»
|
|
69
|
Річна контрольна робота
|
|
70
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання
|
6 клас
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1
|
ВСТУП
Література як вид мистецтва. Художній образ
|
|
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
|
|
2
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів.
|
|
3
|
Давньоіндійські міфи. «Творення». «Про
створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»
|
|
4
|
Давньоєгипетські міфи. «Тефнут», «Ра та Апоп»
|
|
5
|
Давньогрецькі міфи. Міф про Прометея
|
|
6
|
12 подвигів Геракла
|
|
7
|
«Дедал і Ікар»: уславлення людської винахідливості в міфі. «Нарцис»
|
|
8
|
«Орфей і Еврідіка», «Пігмаліон і Галатея», «Деметра і Персефона»
|
|
9
|
ТКР №1. Контрольний твір на
тему «Мій улюблений міфічний герой»
|
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ
|
|
10
|
Байка Як літературний жанр, її характерні
ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст
|
|
11
|
Езоп. «Лисиця і виноград»,
«Вовк і ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках
Езопа. Втілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа
|
|
12
|
Моральні проблеми в байках Івана
Крилова. Яскравість алегоричних образів байки «Вовк і ягня»
|
|
13
|
Мудрість байки
|
|
14
|
РМ№1 (усно). Байку створюємо самі
|
|
15
|
ТКР №2. «Вступ. Міфи народів
світу. Мудрість байки» (Тести, розгорнуті відповіді)
|
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
|
|
16
|
Роберт Льїс Стівенсон «острів скарбів». Особливості розвитку
пригодницького сюжету в романі
|
|
17
|
Система образів у творі
|
|
18
|
Моральні цінності в романі
|
|
19
|
Письменник і мрійник Жуль Верн та
його твір «П’ятнадцятирічний капітан»
|
|
20
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня
у прозі». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса
|
|
21
|
Подорож Скруджа у часі й просторі
|
|
22
|
Динаміка образу Скруджа, причина його духовного переродження
|
|
23
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
|
|
24
|
РМ №2. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на
матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»).
|
|
25
|
Микола Гоголь – видатний російський
і український письменник
|
|
26
|
Народні традиції і звичаї у творі М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»
|
|
27
|
Тема кохання. Образ Оксани і Вакули.
|
|
28
|
Роль фантастики в повісті «Ніч перед Різдвом»
|
|
29
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін..,
різдвяні символи, елементи казки)
|
|
30
|
ПЧ №1. Дивовижний світ пригод
Робінзона Крузо (за твором Д. Дефо «Робінзон
Крузо»»)
|
|
31
|
ТКР №3. «Пригоди і фантастика»
(Тести, розгорнуті відповіді)
|
|
32
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Семестрове оцінювання
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
|
|
33
|
Антон Чехов «Хамелеон». Викриття підлабузництва
в оповіданні. Символічність назви
|
|
34
|
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття
пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма
розкриття сюжету
|
|
35
|
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі.
|
|
36
|
Світ природи у творчості Джека
Лондона
|
|
37
|
Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі «Жага до життя»
|
|
38
|
Характеристика героїв твору
|
|
39
|
Описи природи та їх роль у тексті.
Значення назви твору
|
|
40
|
Володимир Короленко – заступник знедолених і
принижених
|
|
41
|
Пошук головним героєм свого місця у світі. Тема мистецтва. Петро
Попельський і Евеліна.
|
|
42
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших
|
|
43
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті
|
|
44
|
РМ №3 (усно). Висловлення власної
думки щодо прочитаних творів (за творчістю А. Чехова,
Дж. Лондона, В. Короленка, Г. Бічер-Стоу)
|
|
45
|
ПЧ №3. Гаррієт Бічер-Стоу та її безсмертний роман
«Хатина дядька Тома»
|
|
46
|
ТКР №4. «Людські стосунки»
(Тести, розгорнуті відповіді)
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
|
|
47
|
Відображення японських уявлень про красу в поезії Мацуо Басьо.. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку
|
|
48
|
Зображення стану природи в поезії М. Басьо. Роль художньої деталі.
Підтекст
|
|
49
|
Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта
Бернс. «Моє серце в верховині…».
|
|
50
|
Елементи фольклору
|
|
51
|
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату».
Елементи фольклору у творі
|
|
52
|
Образ Гайавати. Ідея миру, національного єднання, служіння народові
|
|
53
|
Джанні Родарі «Листівки з
видами міст».. Листівки як символ широти світу і прагнення дойого відкриття
|
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
|
|
54
|
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні Рея Дугласа Бредбері «Усмішка»
|
|
55
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття
головної ідеї твору
|
|
56
|
Утвердження сили людської думки у творі Роберта Шаклі «Запах думок». Духовне й фізичне випробування Кліві
|
|
57
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст
оповідання – віра в перемогу людського розуму
|
|
58
|
РЗМ №4 (письмово). Написання власного
фантастичного оповідання
|
|
59
|
ТКР №5. «Поетичне бачення світу»,
«Образ майбутнього в літературі» (Тести, розгорнуті відповіді)
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
|
|
60
|
Астрід Ліндгрен – «Андерсен нашої доби.
Моральні цінності у творах А. Ліндгрен.
|
|
61
|
Образи головних героїв
|
|
62
|
Образи головних героїв. Перемога добра над злом
|
|
63
|
Творчість Міхаеля Енде та Крістіни Нестлінгер
|
|
64
|
ПЧ №3. Філософія життя і
смерті у повісті
Е. Шмітт «Оскар і Рожева Пані»
|
|
65
|
ПЧ №4. Дж. Роулінг – авторка книг про
маленького чарівника Гаррі Поттера
(«Гаррі Поттер і філософський камінь»)
|
|
66
|
Теоретичний практикум
|
|
67
|
ТКР №6. «Сучасна література
зростання і взаємини зі світом» (Твір на одну з тем)
|
|
68
|
Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
|
|
69
|
ТКР №7. Річна контрольна робота
|
|
70
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання
|
7 клас
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1
|
ВСТУП
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
|
|
2
|
Переклад і переспів
|
|
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
|
|
3
|
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії
Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
|
|
4
|
Давньоруські билини про Іллю Муромця. Реальність (історія, побут, звичаї)
і художня вигадка в билинах.
|
|
5
|
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля
Муромець і Соловей-Розбійник»
|
|
6
|
ПЧ №1. Історичне минуле в
баладі Олександра Пушкіна «Пісня про
віщого Олега»
|
|
7
|
Моральний урок у баладі «Король
Лір і його дочки». Король Лір як вічний образ
|
|
8
|
Ідеї свободи і служіння народові у баладі «Як Робін Гуд став розбійником».
|
|
9
|
Образ народного захисника Робіна Гуда
|
|
10
|
Випробування головного героя балади Фрідріха
Шиллера «Рукавичка». Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага,
людська гідність
|
|
11
|
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі Адама Міцкевича «Світязь». Символічні
образи, елементи фольклору у творі
|
|
12
|
Основний конфлікт «Балада про
вересовий напій» Роберта Льюїса Стівенсона
(батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів,
їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
|
|
13
|
РМ №1 (усно). Характеристика героїв
літературних балад
|
|
14
|
ТКР №1. «БИЛИНИ І БАЛАДИ» (Тести, розгорнуті відповіді на питання)
|
|
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
|
|
15
|
Вальтер Скотт – засновник
історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
|
16
|
Втілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
|
17
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у
романі «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа,
Моріса де Брасі.
|
|
18
|
Історичний колорит роману «Айвенго» і засоби його створення. Динаміка
сюжету і гумор.
|
|
19
|
Друга світова війна у європейській поезії
А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), К.І. Галчинський
(«Лист з полону», «Пісня про солдатів
Вестерплятте»)
|
|
20
|
Василь Биков – «народний письменник
Білорусії
|
|
21
|
Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
|
|
22
|
ПЧ №2. Суворе випробування
людського характеру в умовах війни в оповіданні Михайла Шолохова «Доля людини»
|
|
23
|
ТКР №2: «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В
ЛІТЕРАТУРІ» (Твір на одну з тем)
|
|
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
|
|
24
|
Джеймс Олдрідж – автор, що має силу
людського духу
|
|
25
|
Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання
«Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення
|
|
26
|
Віра у внутрішні можливості людини,
подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
Утвердження сімейних цінностей.
|
|
27
|
Один з найяскравіших лауреатів Нобелівської премії – англійський
письменник Редьярд Кіплінг
|
|
28
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші
Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його
провідна ідея
|
|
29
|
Антитези у творі «Балада про Схід і Захід». Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв
(Камаль, полковничий син).
|
|
30
|
РЗМ №2 (письмово). Твір на тему: «Що
робить людину Людиною?»
|
|
31
|
ТКР №3 «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» (Тести, розгорнуті відповіді на
питання)
|
|
32
|
Повторення вивченого матеріалу. Семестрове оцінювання
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ
|
|
33
|
Уславлення дружби й вірності у вірші
О. Пушкіна «!9 жовтня». Авторські спогади й роздуми у творі |
|
34
|
Відображення у творчості Шолома-Алейхема долі єврейського
народу
|
|
35
|
Тема кохання в повісті «Пісня над
піснями». Еволюція героїв у часі
|
|
36
|
Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
|
|
37
|
Олександр Грін – письменник, що не
знав слави за життя. Літературний музей у Феодосії. Пам’ятники письменнику в Україні та за кордоном
|
|
38
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія)
|
|
39
|
Ассоль і Грей
|
|
40
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті. Символіка образу
пурпурових вітрил
|
|
41
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
(Р. Бернс «Любов», Генріх Гейне «Коли настав чудовий май», Костянтин
Симонов «Чуєш! Ти чекай мене!»
|
|
42
|
РЗМ №3 (усно). Порівняльна
характеристика головних героїв творів Шолом-Алейхема і О. Гріна
|
|
43
|
ТКР №4. «ДРУЖБА І КОХАННЯ» .
Твір за вивченими текстами («На що
здатне кохання?», «Хто такий справжній друг?»)
|
|
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
|
|
44
|
Детектив як жанр літератури, його характерні ознаки, жанрове розмаїття.
Історія виникнення жанру.
|
|
45
|
Едгар Аллан По – засновник жанру
детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
|
|
46
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її
художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
|
47
|
А. К. Дойль – відомий автор класичних
детективів. Особливості сюжету й композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок
Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні
«Пістрява стрічка».
|
|
48
|
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні
«Спілка рудих»
|
|
49
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса. Утвердження в його образі
сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Вотсон як оповідач
|
|
50
|
РЗМ. Написання власної детективної
історії
|
|
|
СВІТОВА НОВЕЛА
|
|
51
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. Моральні
цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
|
|
52
|
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка
розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їх динаміка. Особливості художньої
мови новели
|
|
53
|
Видатний англійський фантаст Герберт
Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива»
та їх сприйняття персонажами
|
|
54
|
Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні «Чарівна
крамниця». Роль елементів фантастики
|
|
55
|
Майстер японської новели Рюноске
Акутагава. Втілення ідеї про
моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст
твору. Підтекст
|
|
56
|
ТКР №4: «ЛІТЕРАТУРНИЙ
ДЕТЕКТИВ» та «СВІТОВА НОВЕЛА» (Тести, розгорнуті відповіді на питання)
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Я І СВІТ
|
|
57
|
Діана Вінн Джонс – одна з найяскравіших
зірок сучасної літератури для юнацтва. Поєднання елементів казки й детективу
у творі Мандрівний замок Хаула»
|
|
58
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
|
|
59
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.В. Джонс «Мандрівний
замок Хаула». Поглиблення поняття про фентезі
|
|
60
|
Поглиблення уявлень про категорію «Художність» в оцінці творів масового
мистецтва
|
|
61
|
Айзек Азімова «Фах». Роздуми про майбутнє
людини і людства у творі. Образ Джорджа Плейтена.
|
|
62
|
Корнелії Функе «Чорнильне
серце». Тема «оживлення» книги у творі. Поєднання уявного й реального у творі
|
|
63
|
Сучасна зарубіжна поезія
|
|
64
|
ПЧ №3. Фантастичний світ серії книг Клайва Льюїса «Хроніки Нарнії»
|
|
65
|
ПЧ №4. Проблема вибору
життєвого шляху і здійснення мрії в повісті А. Гавальди «33 кіло надії»
|
|
66
|
ТКР №6: «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА .
Я І СВІТ» (Твір на одну з тем)
|
|
67
|
Теоретичний практикум
|
|
68
|
Повторення вивченого матеріалу за навчальний рік
|
|
69
|
Річна контрольна робота
|
|
70
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання
|
8 клас
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1
|
ВСТУП
Література і культура. Роди літератури, їх
характеристика
|
|
2
|
Літературний процес. Основні літературні епохи,
напрямки, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах
|
|
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ’ЯТКИ
КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ
|
|
3
|
Світові релігії. Священні книги
людства, їх загальнокультурне значення
|
|
4
|
Веди як пам’ятка індоєвропейської
словесності ІІ-І тис. до н. е. Образи ведійської міфології. Космогонічні міфи
Вед
|
|
5
|
Біблія як основа двох релігій
– юдейської та християнської. Зв'язок Біблії з історією та міфологією.
Структура Біблії, її складники
|
|
6
|
Старий Заповіт. Розповідь про створення світу.
Моральний зміст сюжетів про Каїна і Авеля та 10 заповідей
|
|
7
|
Новий Заповіт. Моральний зміст
Нагірної проповіді Христа. Художні та ідейні особливості притч про сіяча і
немилосердного боржника
|
|
8
|
РЗМ №1 (усно). Біблійні афоризми та їх
тлумачення
|
|
9
|
Коран –
головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в
Корані.
|
|
10
|
ТКР №1. «СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА
ЯК ПАМ’ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ» (Твір на одну з тем)
|
|
|
АНТИЧНІСТЬ
|
|
11
|
Поняття про античність. Основні
етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в
Давній Греції і в Давньому Римі.
|
|
12
|
Міфи троянського циклу («Троя»,
«Викрадення Єлени», «Троянський кінь»), їх ключові образи
|
|
13
|
Відображення історичних подій у
міфах троянського циклу
|
|
14
|
Гомер та його
значення у розвитку європейських літератур.. Міфологічна основа гомерівського
епосу.
|
|
15
|
«Іліада». Образи
Ахілла і Гектора, ахейців і троянців
|
|
16
|
Гуманістичний зміст твору. Катарсис
|
|
17
|
Особливості розвитку
лірики в Давній Греції. Ідея захисту рідної країни в елегії «Добре вмирати
тому» Тіртея.
|
|
18
|
Античний ідеал героя.
Звернення у вірші Сапфо «До
Афродіти» до богині кохання. Образ ліричної героїні
|
|
19
|
Давньогрецький театр, його характерні
особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми
– трагедія і комедія
|
|
20
|
Значення творчості Есхіла для європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». «Дари»
Прометея людству
|
|
21
|
«Золота доба» давньоримської літератури. Зв'язок
«Енеїди» Вергілія з гомерівським
епосом, міфологією. Образ енея та його значення в композиції твору. Образ
Риму
|
|
22
|
Тема мистецтва і призначення митця у творі Горація «До Мельпомени». Символізм
твору.
|
|
23
|
Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум
за батьківщиноюу «Сумних елегіях» Овідія
|
|
24
|
ТКР №2. «АНТИЧНІСТЬ»
|
|
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
|
25
|
Середньовіччя як доба. Історія європейських і східних літератур. Вплив
релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя.
|
|
26
|
Основні теми і мотиви лірики Лі Бо
іДу Фу. Національні образи, символи в ліриці митців
|
|
27
|
Основні теми і мотиви творчості Омара
Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа
|
|
28
|
ПЧ №1. Газелі, рубаї, бейти у творчості Рудакі
|
|
29
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне
розмаїття. Історична основа «Пісні про
Роланда»
|
|
30
|
Патріотичні ідеї, образна система, елементи фольклору, особливості
поетичної мови твору
|
|
31
|
Данте Аліг’єрі як ключова постать італійського Середньовіччя і
переходу до Відродження. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття
кохання
|
|
32
|
РМ (письмово). Твір на тему «Істинний герой, поняття про честь і
зраду в середньовічному епосі «Пісня про Роланда»
|
|
33
|
ТКР №3. «СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» (Тести, розгорнуті відповіді на
питання)
|
|
34
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. Семестрове оцінювання
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
ВІДРОДЖЕННЯ
|
|
35
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм
|
|
36
|
РМ. Мистецтво
доби Відродження
|
|
37
|
Історія кохання в сонетах Франческо Петрарки. Образ ліричного
героя. Втілення гуманістичних ідеаліву поезії митця.
|
|
38
|
Структура сонетів Ф. Петрарки
|
|
39
|
Англійське Відродження.
Основні теми сонетів Вільяма Шекспіра.
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини.
|
|
40
|
Тема кохання в сонетах
Шекспіра №61, 116, 130. Образ «смаглявої леді»
|
|
41
|
Театр англійського
Відродження. Історія створення трагедії «Ромео і Джульєтта». Конфлікт
справжнього почуття і забобонів.
|
|
42
|
Проблема життя і смерті в трагедії В. Шекспіра
«Ромео і Джульєтта». Трактування фіналу
|
|
43
|
Ідейно-художні особливості трагедії В. Шекспіра
«Ромео і Джульєтта»
|
|
44
|
Життєвий шлях і творча доля Мігеля де Сервантеса Сааведри. Історія створення роману «Дон
Кіхо», його зв'язок з лицарськими
романами, пародійний характер
|
|
45
|
Образ головного героя роману «Дон Кіхот з
Ламанчі». Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості
|
|
46
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і
прагматизм. «Донкіхотство»
|
|
47
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної
дійсності. «Донкіхотство». Філософський зміст твору
|
|
48
|
ТКР №4. «Відродження»
|
|
|
БАРОКО. КЛАСИЦИЗМ
|
|
49
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській
літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні
здобутки
|
|
50
|
Роздуми про духовну сутність людини у віршах Джонна Донна. Напруга почуттів та
емоцій ліричного героя. Символіка. Поетична мова
|
|
51
|
ПЧ №2. Барокова символіка в драмі
П.
Кальдерона «Життя – це сон»
|
|
52
|
Історичні умови, філософські та естетичні
підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму
|
|
53
|
Мольєр
– майстер класицистичної
комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на
світове театральне мистецтво.
|
|
54
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».
Тематика і проблематика комедії «Міщанин-шляхтич», його загальнолюдське
значення.
|
|
55
|
Основні образи комедії. Засоби комічного.
Елементи народного театру
|
|
56
|
ТКР №5.
«Бароко. Класицизм».
Твір на одну з тем
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
|
|
57
|
Видатний представник французької літератури ХХ
ст.., підкорювач неба і письменник Антуан де Сент-Екзюпері. Знайомство з
головним героєм казки-притчі «Маленький
принц»
|
|
58
|
Вигаданий космос і реальні людські взаємини в
казці-притчі «Маленький принц». Діти й дорослі у творі.
|
|
59
|
Художня своєрідність казки: особливості жанру,
змісту, символічних образів
|
|
60
|
РМ
(письмово). Твір-роздум на тему «Розмова з маленьким принцом» (уявний діалог з
літературним героєм про найважливіші проблеми життя)
|
|
61
|
Річард
Бах – письменник, що порівнює життя з польотом. Сюжет твору «Чайка джонатан
Лівінгстон» як філософська метафора людського буття.
|
|
62
|
Алегоричні образи повісті. Втіленняпрагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.
|
|
63
|
Художній конфлікт і можливість його подолання.
Ознаки притчі у творі
|
|
64
|
Сучасна зарубіжна
поезія
|
|
65
|
ПЧ №3. Проблеми дорослішання сучасних діте й у творі У. Старка «Диваки і зануди»
|
|
66
|
ПЧ №4. Дж. Толкіна – автор книг про світ гобітів
|
|
67
|
ТКР №6. «Просвітництво. Сучасна література»
|
|
68
|
Узагальнення й
систематизація вивченого матеріалу
|
|
69
|
ТКР №7. Річна контрольна робота
|
|
70
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання
|
9 клас
|
№пп
|
Тема уроку
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
1
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі
|
|
2
|
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття
індивідуальних стилів митця
|
|
|
ПРОСВІТНИЦТВО
|
|
3
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Художні напрямки
|
|
4
|
ПЧ №1. Зображення сучасності у
повісті Вольтера «Простак»
|
|
5
|
Джонатан Свіфт.
Історія написання твору «Мандри
Лемюеля Гуллівера» (І частина)
|
|
6
|
Просвітницькі ідеї у
творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»
|
|
7
|
Образ Гуллівера як
утілення концепції нової людини
|
|
8
|
Жанрова своєрідність
роману. Засоби комічного. Езопова мова
|
|
9
|
Й. В. Гете. Роль Й.
В. Гете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний
король»
|
|
10
|
Ідея кохання і щастя,
ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й. В. Гете
|
|
11
|
Ф. Шиллер. Просвітницька
ідея об’єднання людства в оді «До радості»
|
|
12
|
Пафос твору «До
радості», який став Гімном Євросоюзу
|
|
13
|
Контрольна робота №1. «Вступ.
Просвітництво»
|
|
|
РОМАНТИЗМ
|
|
14
|
Історичні,, естетичні,
філософські чинники розвитку романтизму, його основні ознаки. Романтизм у
різних країнах
|
|
15
|
Г. Гейне. Специфіка німецького
романтизму у творчості Генріха Гейне
|
|
16
|
«Книга пісень»:
особливості композиції, образ ліричного героя, фольклорні елементи. Мова
творів
|
|
17
|
Дж. Байрон. Вплив
Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності у
творчості поета. Фольклорні й біблійні мотиви творчості
|
|
18
|
Специфіка зображення
образу гетьмана в поемі «Мазепа»: монолог героя, динаміка образу, романтичний
пейзаж як засіб увиразнення образу
|
|
19
|
ПЧ №2. Романтика у творчості
польського поета Адама Міцкевича
|
|
20
|
РМ. Поетичний практикум за творами
поетів-романтиків
|
|
21
|
ТКР №№2. «Романтизм»
|
|
|
Взаємодія романтизму й реалізму
|
|
22
|
Значення творчості О.С.
Пушкіна для розвитку світової літератури
|
|
23
|
Лірика О.С. Пушкіна
|
|
24
|
Взаємодія романтизму й
реалізму в романі
О. Пушкіна «Євгеній
Онєгін»
|
|
25
|
Традиції світової
літератури й культури в романі
|
|
26
|
Зображення різних сфер
життя в романі. Художнє новаторство О. Пушкіна
|
|
27
|
М. Ю. Лермонтов. Мотив
світової скорботи у творчості поета («Сосна»)
|
|
28
|
Зв'язок творчості
Лермонтова із традиціями європейського романтизму
|
|
29
|
«Герой нашого часу» - філософський,
морально-психологічний роман про
долю покоління. Сюжет роману
|
|
30
|
Складність образу
Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія. Печорін у системі образів
роману
|
|
31
|
РМ. Порівняння образів Онєгіна і
Печоріна
|
|
32
|
ТКР №3. «Взаємодія романтизму й
реалізму»
|
|
33
|
Узагальнюючий урок.
Семестрове оцінювання
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
РЕАЛІЗМ
|
|
34
|
Поняття про реалізм та
історія його формування. Характерні ознаки періоду. Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ
ст..
|
|
35
|
Основні віхи творчості
та особливості світогляду Оноре де
Бальзака
|
|
36
|
ПЧ №3. Оноре де Бальзак
«Людська комедія»: історія написання, тематика, проблематика, образна
система.
|
|
37
|
Повість «Гобсек» у
структурі «Людської комедії». Сюжет твору
|
|
38
|
Жіночі образи повісті
«Гобсек». Багатогранність образу Гобсека, засоби його творення
|
|
39
|
Сюжетно-композиційні
особливості твору («розповідь у розповіді»
|
|
40
|
Петербурзький період
життя і творчості М. Гоголя
|
|
41
|
Творча історія п’єси
«Ревізор». Образи чиновників
|
|
42
|
Образ Хлєстакова та його
динаміка. Засоби комічного у творі
|
|
43
|
Петербурзькі повісті
Гоголя: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський
плани повісті «Шинель»
|
|
44
|
Особливості сюжету
твору. Образ Башмачкіна, засоби його творення
|
|
45
|
Образ столиці.
Трактування фіналу, значення фантастичних елементів у реальному світі
|
|
46
|
ТКР №4. «РЕАЛІЗМ»
|
|
|
НОВІ
ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ НА МЕЖІ ХІХ-ХХ СТ.
|
|
47
|
«Стара» і «нова» драма. Зміни в драматургії
порубіжжя ХІХ-ХХ ст.. Роль Генріха Ібсена у розвитку світової
драматургії
|
|
48
|
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна
драма. Сюжет твору, особливості драматичного конфлікту й розвиток сценічної
дії
|
|
49
|
Образна система п’єси. Композиція драми,
підтекст, символіка, відкритість фіналу
|
|
50
|
РМ. Написання твору-роздуму
за драматичним твором
|
|
51
|
Особливості світогляду Бернарда Шоу.
Специфіка втілення античного міфу у п’єсі «Пігмаліон»
|
|
52
|
Сюжет. Динаміка образу Елізи Дулитл
|
|
53
|
Ідея одухотворення людини та життя засобами мистецтва, збереження
національної культури, розвитку мови
|
|
54
|
ТКР №5. «НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У
ДРАМАТУРГІЇ НА МЕЖІ ХІХ-ХХ СТ,»
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ.: ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА
|
|
55
|
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який
пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст.
|
|
56
|
Образна система твору. Філософські проблеми
|
|
57
|
Народний гумор. Сучасні
інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва
|
|
58
|
РМ. Усний
твір-роздум за одним з афористичних висловлювань Шолома-Алейхема
|
|
59
|
Михайло Опанасович Булгаков. «Собаче серце». Українські
сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. Булгаков
і влада, трагедія митця.
|
|
60
|
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби
|
|
61
|
Конфлікт натовпу, масової свідомості та
інтелекту, культури. Персонажі-«двійники» (Шаріков – Швондер)
|
|
62
|
Тривога за майбутнє
суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» Рея Бредбері
|
|
63
|
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору
– книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
|
|
64
|
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в
тоталітарному суспільстві
|
|
65
|
Проблеми виховання та зрадливе кохання у творчості Гарпера Лі та Еріка Сігала.
|
|
66
|
ПЧ №4. Екранізація роману М. Морпурго
«Бойовий кінь»
|
|
67
|
ТКР №6. «ЛІТЕРАТУРА ХІХ-ХХ СТ.»
|
|
68
|
Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу
|
|
69
|
Річна контрольна робота
|
|
70
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання
|
Коментарі
Дописати коментар