Календарно-тематичне планування

5 клас

№ з/п
Тема уроку

І СЕМЕСТР
1
ВСТУП
Зарубіжна література – духовна скарбниця людства. Роль книги у сучасному житті
2
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Література і фольклор.
3
РМ №1 (усно). Літературний практикум за жанрами фольклору

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
4
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові, та ін..), їх характерні ознаки
5
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки
6
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Іссумбосі.
7
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Сюжет казки
8
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів
9
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу , мужності й людяності в казці.
10
Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
11
Братів Грімм. Моральні цінності в казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитеза
12
Характеристика персонажів у творі «Бременські музиканти»
13
ПЧ№1 Ш.Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці.  Характеристика образу Попелюшки        
14
О. С. Пушкін. Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна на прикладі вступу до поеми «Руслан і Людмила»
15
Сюжет «Казки про рибака і рибалку»
16
Система образів «Казки про мертву царівну та семеро богатирів».
17
Казки О.С. Пушкіна у різних видах мистецтва
18
Г. К. Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик».Утвердження сили кохання й відданості в казці
19
Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»
20
Оскар Уальд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика.
21
Основний конфлікт. Символічний зміст назви.
22
Еволюція образу головного героя
23
РМ №2 (письмово). Написання власної казки
24
ТКР №1. «Вступ. Казки народів світу»

ПРИРОДА І ЛЮДИНА
25
Джон Кітс «Про коника і цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші
26
Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього». Зображення зв’язку різних сфер природи й людини у вірші
27
Генріх Гейне «Задзвени із глибини». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором
28
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи
29
Утвердження любові до природи в оповіданні «Снап»
30
ПЧ №2. Прекрасний і потворний світ у віршах С.О. Єсєніна
31
ТКР №2. «Природа і людина»
32
УСВ. Семестрове оцінювання





ІІ СЕМЕСТР

СВІТ ДИТИНСТВА
33
Автобіографічність творів американського письменника Марка Твена
34
Сонячний, радісно-бещкетливий світ дитинства у повісті
35
Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойєра»
36
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв
37
Провідні ідеї твору «Пригоди Тома Сойєра» (дружба, кохання, людяність та ін..)
38
Випадковість літературної діяльності американської письменниці Елеанор Портер
39
Щирість, мужність і оптимізм героїв «Полліанни», її вплив на життя міста.
40
Полліанна та її друзі.
41
Художні засоби розкриття образу Полліанни
42
Ідея радості життя й відкриття світу у творі
43
РЗМ №3 (усно). Порівняння образів Тома Сойєра і Гека Фінна, Тома Сойєра і Полліани
44
ПЧ №3. Особливості зображення світу дітей у повісті-казці Януша Корчака «Король Матіуш Перший»
45
ТКР №3. «Світ дитинства» (тести, розгорнуті відповіді)

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
46
Льюіс Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії вікторіанської» доби
47
Сюжет твору
48
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі прогоди
49
Уроки Аліси
50
Персонажі, які оточують головну героїню твору
51
Особливості художньої мови твору
52
М. Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг.
53
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі
54
ТКР №4. Контрольна робота. Твір на одну з тем

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
55
Туве Янсон – авторка легендарних книжок про Мумі-тролів
56
Чарівність художнього світу у творах «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»
57
Чарівність художнього світу у творах «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»
58
Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
59
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Роальд Даал – класик дитячої літератури ХХ століття
60
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі
61
Доброта і щирість головного героя
62
Художні образи твору
63
Яскравість художнього світу твору
П. Маара«Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»
64
ПЧ №4. Несподіваний ракурс створення образу вчительки, про яку мріють учні в повісті Дж. Стронга «Гармидер у школі».
65
РЗМ №4 (письмово). «Мій улюблений літературний герой»
66
Практикум із теорії літератури
67
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
68
ТКР №5. «Сучасна література у колі добрих героїв»
69
Річна контрольна робота
70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання

6 клас

№ з/п
Тема уроку

І СЕМЕСТР
1
ВСТУП
Література як вид мистецтва. Художній образ

МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
2
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів.
3
Давньоіндійські міфи. «Творення». «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»
4
Давньоєгипетські міфи. «Тефнут», «Ра та Апоп»
5
Давньогрецькі міфи. Міф про Прометея
6
12 подвигів Геракла
7
«Дедал і Ікар»: уславлення людської винахідливості в міфі. «Нарцис»
8
«Орфей і Еврідіка», «Пігмаліон і Галатея», «Деметра і Персефона»
9
ТКР №1. Контрольний твір на тему «Мій улюблений міфічний герой»

МУДРІСТЬ БАЙКИ
10
Байка Як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст
11
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа
12
Моральні проблеми в байках Івана Крилова. Яскравість алегоричних образів байки «Вовк і ягня»
13
Мудрість байки
14
РМ№1 (усно). Байку створюємо самі
15
ТКР №2. «Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки» (Тести, розгорнуті відповіді)

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
16
Роберт Льїс  Стівенсон «острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету в романі
17
Система образів у творі
18
Моральні цінності в романі
19
Письменник і мрійник Жуль Верн та його твір «П’ятнадцятирічний капітан»
20
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса
21
Подорож Скруджа у часі й просторі
22
Динаміка образу Скруджа, причина його духовного переродження
23
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
24
РМ №2. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»).
25
Микола Гоголь – видатний російський і український письменник
26
Народні традиції і звичаї у творі М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»
27
Тема кохання. Образ Оксани і Вакули.
28
Роль фантастики в повісті «Ніч перед Різдвом»
29
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.., різдвяні символи, елементи казки)
30
ПЧ №1. Дивовижний світ пригод Робінзона Крузо (за твором Д. Дефо «Робінзон Крузо»»)
31
ТКР №3. «Пригоди і фантастика» (Тести, розгорнуті відповіді)
32
Узагальнення та систематизація вивченого. Семестрове оцінювання



ІІ СЕМЕСТР

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
33
Антон Чехов «Хамелеон». Викриття підлабузництва в оповіданні. Символічність назви
34
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма розкриття сюжету
35
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі.
36
Світ природи у творчості Джека Лондона
37
Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі «Жага до життя»
38
 Характеристика героїв твору
39
 Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви твору
40
Володимир Короленко – заступник знедолених і принижених
41
Пошук головним героєм свого місця у світі. Тема мистецтва. Петро Попельський і Евеліна.
42
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших
43
Українська природа, народні образи й традиції в повісті
44
РМ №3 (усно). Висловлення власної думки щодо прочитаних творів (за творчістю А. Чехова,
Дж. Лондона, В. Короленка, Г. Бічер-Стоу)
45
ПЧ №3. Гаррієт Бічер-Стоу та її безсмертний роман «Хатина дядька Тома»
46
ТКР №4. «Людські стосунки» (Тести, розгорнуті відповіді)

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
47
Відображення японських уявлень про красу в поезії Мацуо Басьо.. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку
48
Зображення стану природи в поезії М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
49
Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернс. «Моє серце в верховині…».
50
Елементи фольклору
51
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі
52
Образ Гайавати. Ідея миру, національного єднання, служіння народові
53
Джанні Родарі «Листівки з видами міст».. Листівки як символ широти світу і прагнення дойого відкриття

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
54
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні Рея Дугласа Бредбері «Усмішка»
55
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
56
Утвердження сили людської думки у творі Роберта Шаклі «Запах думок». Духовне й фізичне випробування Кліві
57
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму
58
РЗМ №4 (письмово). Написання власного фантастичного оповідання
59
ТКР №5. «Поетичне бачення світу», «Образ майбутнього в літературі» (Тести, розгорнуті відповіді)

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
60
Астрід Ліндгрен – «Андерсен нашої доби. Моральні цінності у творах А. Ліндгрен.
61
Образи головних героїв
62
Образи головних героїв. Перемога добра над злом
63
Творчість Міхаеля Енде та Крістіни Нестлінгер
64
ПЧ №3. Філософія життя і смерті у повісті
Е. Шмітт «Оскар і Рожева Пані»
65
ПЧ №4. Дж. Роулінг – авторка книг про маленького чарівника Гаррі Поттера («Гаррі Поттер і філософський камінь»)
66
Теоретичний практикум

67
ТКР №6. «Сучасна література зростання і взаємини зі світом» (Твір на одну з тем)
68
Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
69
ТКР №7. Річна контрольна робота
70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання

7 клас

№ з/п
Тема уроку

І СЕМЕСТР
1
ВСТУП
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
2
Переклад і переспів

БИЛИНИ І БАЛАДИ
3
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
4
Давньоруські билини про Іллю Муромця. Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах.
5
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
6
ПЧ №1. Історичне минуле в баладі Олександра Пушкіна «Пісня про віщого Олега»
7
Моральний урок у баладі «Король Лір і його дочки». Король Лір як вічний образ
8
Ідеї свободи і служіння народові у баладі «Як Робін Гуд став розбійником».
9
Образ народного захисника Робіна Гуда
10
Випробування головного героя балади Фрідріха Шиллера «Рукавичка». Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
11
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі Адама Міцкевича «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі
12
Основний конфлікт «Балада про вересовий напій»  Роберта Льюїса Стівенсона (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
13
РМ №1 (усно). Характеристика героїв літературних балад
14
ТКР №1. «БИЛИНИ І БАЛАДИ»  (Тести, розгорнуті відповіді на питання)

ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
15
Вальтер Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
16
Втілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
17
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у романі «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
18
Історичний колорит роману «Айвенго» і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
19
Друга світова війна у європейській поезії        
А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів  Вестерплятте»)
20
Василь Биков – «народний письменник Білорусії
21
Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
22
ПЧ №2. Суворе випробування людського характеру в умовах війни в оповіданні Михайла Шолохова «Доля людини»
23
ТКР №2: «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» (Твір на одну з тем)

ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
24
Джеймс Олдрідж – автор, що має силу людського духу
25
Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення
26
Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
27
Один з найяскравіших лауреатів Нобелівської премії – англійський письменник Редьярд Кіплінг
28
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
29
Антитези у творі «Балада про Схід і Захід». Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
30
РЗМ №2 (письмово). Твір на тему: «Що робить людину Людиною?»
31
ТКР №3 «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» (Тести, розгорнуті відповіді на питання)
32
Повторення вивченого матеріалу. Семестрове оцінювання



ІІ СЕМЕСТР

ДРУЖБА І КОХАННЯ
33
Уславлення дружби й вірності у вірші
О. Пушкіна «!9 жовтня». Авторські спогади й роздуми у творі
34
Відображення у творчості  Шолома-Алейхема долі єврейського народу
35
Тема кохання в  повісті «Пісня над піснями». Еволюція героїв у часі
36
Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
37
Олександр Грін – письменник, що не знав слави за життя. Літературний музей у Феодосії. Памятники письменнику в Україні та за кордоном
38
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія)
39
Ассоль і Грей
40
Поєднання реального і фантастичного в повісті. Символіка образу пурпурових вітрил
41
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
(Р. Бернс «Любов», Генріх Гейне «Коли настав чудовий май», Костянтин Симонов «Чуєш! Ти чекай мене!»
42
РЗМ №3 (усно). Порівняльна характеристика головних героїв творів Шолом-Алейхема і О. Гріна
43
ТКР №4.  «ДРУЖБА І КОХАННЯ» . Твір за вивченими текстами  («На що здатне кохання?», «Хто такий справжній друг?»)

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
44
Детектив як жанр літератури, його характерні ознаки, жанрове розмаїття. Історія виникнення жанру.
45
Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
46
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
47
А. К. Дойль – відомий автор класичних детективів. Особливості сюжету й композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
48
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих»
49
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса. Утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Вотсон як оповідач
50
РЗМ. Написання власної детективної історії

СВІТОВА НОВЕЛА
51
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
52
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їх динаміка. Особливості художньої мови новели
53
Видатний англійський фантаст Герберт Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх сприйняття персонажами
54
Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики
55
Майстер японської новели Рюноске Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст
56
ТКР №4: «ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ» та «СВІТОВА НОВЕЛА» (Тести, розгорнуті відповіді на питання)

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА  Я І СВІТ
57
Діана Вінн Джонс – одна з найяскравіших зірок сучасної літератури для юнацтва. Поєднання елементів казки й детективу у творі Мандрівний замок Хаула»
58
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
59
Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.В. Джонс «Мандрівний замок Хаула». Поглиблення поняття про фентезі
60
Поглиблення уявлень про категорію «Художність» в оцінці творів масового мистецтва
61
Айзек Азімова «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства у творі. Образ Джорджа Плейтена.
62
Корнелії Функе «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Поєднання уявного й реального у творі
63
Сучасна зарубіжна поезія
64
ПЧ №3. Фантастичний світ серії книг Клайва Льюїса «Хроніки Нарнії»
65
ПЧ №4. Проблема вибору життєвого шляху і здійснення мрії в повісті А. Гавальди «33 кіло надії»
66
ТКР №6: «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» (Твір на одну з тем)
67
Теоретичний практикум
68
Повторення вивченого матеріалу за навчальний рік
69
Річна контрольна робота
70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання

8 клас

№ з/п
Тема уроку

І СЕМЕСТР
1
                                   ВСТУП
Література і культура. Роди літератури, їх характеристика
2
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрямки, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ
3
Світові релігії. Священні книги людства, їх загальнокультурне значення
4
Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності     ІІ-І тис. до н. е. Образи ведійської міфології. Космогонічні міфи Вед
5
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської. Зв'язок Біблії з історією та міфологією. Структура Біблії, її складники
6
Старий Заповіт. Розповідь про створення світу. Моральний зміст сюжетів про Каїна і Авеля та 10 заповідей
7
Новий Заповіт. Моральний зміст Нагірної проповіді Христа. Художні та ідейні особливості притч про сіяча і немилосердного боржника
8
РЗМ №1 (усно). Біблійні афоризми та їх тлумачення
9
Коран – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані.
10
ТКР №1.  «СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ» (Твір на одну з тем)

АНТИЧНІСТЬ
11
Поняття про античність. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі.
12
Міфи троянського циклу («Троя», «Викрадення Єлени», «Троянський кінь»), їх ключові образи
13
Відображення історичних подій у міфах троянського циклу
14
Гомер та його значення у розвитку європейських літератур.. Міфологічна основа гомерівського епосу.
15
«Іліада». Образи Ахілла і Гектора, ахейців і троянців
16
Гуманістичний зміст твору. Катарсис
17
Особливості розвитку лірики в Давній Греції. Ідея захисту рідної країни в елегії «Добре вмирати тому» Тіртея.
18
Античний ідеал героя. Звернення у вірші Сапфо «До Афродіти» до богині кохання. Образ ліричної героїні
19
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія
20
Значення творчості Есхіла для європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству
21
«Золота доба» давньоримської літератури. Зв'язок «Енеїди» Вергілія з гомерівським епосом, міфологією. Образ енея та його значення в композиції твору. Образ Риму
22
Тема мистецтва і призначення митця у творі Горація «До Мельпомени». Символізм твору.
23
Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиноюу «Сумних елегіях» Овідія
24
ТКР №2. «АНТИЧНІСТЬ»

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
25
Середньовіччя як доба. Історія європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя.
26
Основні теми і мотиви лірики Лі Бо іДу Фу. Національні образи, символи в ліриці митців
27
Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа
28
ПЧ №1. Газелі, рубаї, бейти у творчості Рудакі
29
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття. Історична основа «Пісні про Роланда»
30
Патріотичні ідеї, образна система, елементи фольклору, особливості поетичної мови твору
31
Данте Аліг’єрі як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання
32
РМ  (письмово). Твір на тему «Істинний герой, поняття про честь і зраду в середньовічному епосі «Пісня про Роланда»
33
ТКР №3. «СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» (Тести, розгорнуті відповіді на питання)
34
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. Семестрове оцінювання



ІІ СЕМЕСТР

ВІДРОДЖЕННЯ
35
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм
36
РМ. Мистецтво доби Відродження
37
Історія кохання в сонетах Франческо Петрарки. Образ ліричного героя. Втілення гуманістичних ідеаліву поезії митця.
38
Структура сонетів Ф. Петрарки
39
Англійське Відродження. Основні теми сонетів Вільяма Шекспіра. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини.
40
Тема кохання в сонетах Шекспіра №61, 116, 130. Образ «смаглявої леді»
41
Театр англійського Відродження. Історія створення трагедії «Ромео і Джульєтта». Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
42
Проблема життя і смерті в трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Трактування фіналу
43
Ідейно-художні особливості трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
44
Життєвий шлях і творча доля Мігеля де Сервантеса Сааведри. Історія створення роману «Дон Кіхо», його зв'язок  з лицарськими романами, пародійний характер
45
Образ головного героя роману «Дон Кіхот з Ламанчі». Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості
46
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»
47
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності. «Донкіхотство». Філософський зміст твору
48
ТКР №4. «Відродження»

БАРОКО. КЛАСИЦИЗМ
49
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки
50
Роздуми про духовну сутність людини у віршах Джонна Донна. Напруга почуттів та емоцій ліричного героя. Символіка. Поетична мова
51
ПЧ №2. Барокова символіка в драмі
П. Кальдерона «Життя – це сон»
52
Історичні умови, філософські та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму
53
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
54
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика комедії «Міщанин-шляхтич», його загальнолюдське значення.
55
Основні образи комедії. Засоби комічного. Елементи народного театру
56
ТКР №5. «Бароко. Класицизм». Твір на одну з тем

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
57
Видатний представник французької літератури ХХ ст.., підкорювач неба і письменник Антуан де Сент-Екзюпері. Знайомство з головним героєм казки-притчі «Маленький принц»
58
Вигаданий космос і реальні людські взаємини в казці-притчі «Маленький принц». Діти й дорослі у творі.
59
Художня своєрідність казки: особливості жанру, змісту, символічних образів
60
РМ (письмово). Твір-роздум на тему «Розмова з маленьким принцом» (уявний діалог з літературним героєм про найважливіші проблеми життя)
61
Річард Бах – письменник, що порівнює життя з польотом. Сюжет твору «Чайка джонатан Лівінгстон» як філософська метафора людського буття.
62
Алегоричні образи повісті. Втіленняпрагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.
63
Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі
64
Сучасна зарубіжна поезія
65
ПЧ №3. Проблеми дорослішання сучасних діте й у творі У. Старка «Диваки і зануди»
66
ПЧ №4. Дж. Толкіна – автор книг про світ гобітів
67
ТКР №6. «Просвітництво. Сучасна література»
68
Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу
69
ТКР №7. Річна контрольна робота
70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання

9 клас

№пп
Тема уроку

І СЕМЕСТР
1
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі
2
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митця

ПРОСВІТНИЦТВО
3
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Художні напрямки
4
ПЧ №1. Зображення сучасності у повісті Вольтера «Простак»
5
Джонатан Свіфт. Історія написання твору «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина)
6
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»
7
Образ Гуллівера як утілення концепції нової людини
8
Жанрова своєрідність роману. Засоби комічного. Езопова мова
9
Й. В. Гете. Роль Й. В. Гете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»
10
Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й. В. Гете
11
Ф. Шиллер. Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»
12
Пафос твору «До радості», який став Гімном Євросоюзу
13
Контрольна робота №1. «Вступ. Просвітництво»

РОМАНТИЗМ
14
Історичні,, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму, його основні ознаки. Романтизм у різних країнах
15
Г. Гейне. Специфіка німецького романтизму у творчості Генріха Гейне
16
«Книга пісень»: особливості композиції, образ ліричного героя, фольклорні елементи. Мова творів
17
Дж. Байрон. Вплив Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності у творчості поета. Фольклорні й біблійні мотиви творчості
18
Специфіка зображення образу гетьмана в поемі «Мазепа»: монолог героя, динаміка образу, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу
19
ПЧ №2. Романтика у творчості польського поета Адама Міцкевича
20
РМ. Поетичний практикум за творами поетів-романтиків
21
ТКР №№2. «Романтизм»

Взаємодія романтизму й реалізму
22
Значення творчості О.С. Пушкіна для розвитку світової літератури
23
Лірика О.С. Пушкіна
24
Взаємодія романтизму й реалізму в романі
О. Пушкіна «Євгеній Онєгін»
25
Традиції світової літератури й культури в романі
26
Зображення різних сфер життя в романі. Художнє новаторство О. Пушкіна
27
М. Ю. Лермонтов. Мотив світової скорботи у творчості поета («Сосна»)
28
Зв'язок творчості Лермонтова із традиціями європейського романтизму
29
«Герой нашого часу» - філософський, морально-психологічний роман про долю покоління. Сюжет роману
30
Складність образу Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія. Печорін у системі образів роману
31
РМ. Порівняння образів Онєгіна і Печоріна
32
ТКР №3. «Взаємодія романтизму й реалізму»
33
Узагальнюючий урок. Семестрове оцінювання






ІІ СЕМЕСТР

РЕАЛІЗМ
34
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки періоду.  Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст..
35
Основні віхи творчості та особливості світогляду Оноре де Бальзака
36
ПЧ №3. Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, тематика, проблематика, образна система.
37
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжет твору
38
Жіночі образи повісті «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека, засоби його творення
39
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»
40
Петербурзький період життя і творчості М. Гоголя
41
Творча історія п’єси «Ревізор». Образи чиновників
42
Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі
43
Петербурзькі повісті Гоголя: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель»
44
Особливості сюжету твору. Образ Башмачкіна, засоби його творення
45
Образ столиці. Трактування фіналу, значення фантастичних елементів у реальному світі
46
ТКР №4. «РЕАЛІЗМ»

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ НА МЕЖІ ХІХ-ХХ СТ.
47
«Стара» і «нова» драма. Зміни в драматургії порубіжжя ХІХ-ХХ ст.. Роль Генріха Ібсена у розвитку світової драматургії
48
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет твору, особливості драматичного конфлікту й розвиток сценічної дії
49
Образна система п’єси. Композиція драми, підтекст, символіка, відкритість фіналу
50
РМ. Написання твору-роздуму за драматичним твором
51
Особливості світогляду Бернарда Шоу. Специфіка втілення античного міфу у п’єсі «Пігмаліон»
52
Сюжет. Динаміка образу Елізи Дулитл
53
Ідея одухотворення людини та життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови
54
ТКР №5. «НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ НА МЕЖІ ХІХ-ХХ СТ,»

ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ.: ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА
55
Шолом-Алейхем  «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст.
56
Образна система твору. Філософські проблеми
57
Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва
58
РМ. Усний твір-роздум за одним з афористичних висловлювань Шолома-Алейхема
59
Михайло Опанасович Булгаков. «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова.  Булгаков і влада, трагедія митця.
60
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби
61
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-«двійники» (Шаріков – Швондер)
62
Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» Рея Бредбері
63
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
64
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві
65
Проблеми виховання та зрадливе кохання у творчості Гарпера Лі та Еріка Сігала.
66
ПЧ №4. Екранізація роману М. Морпурго «Бойовий кінь»
67
ТКР №6. «ЛІТЕРАТУРА ХІХ-ХХ СТ.»
68
Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу
69
Річна контрольна робота
70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Запрошую до участі!

Лірика Шекспіра на бінарному уроці